דמנציה סופנית Secrets

Wiki Article

דמנציה (שבעברית נקרא “שיטיון”) מתאפיינת בירידה ברמת התפקוד הקוגניטיבי, שלרוב מתרחשת בתקופת הזקנה עקב סדרה של מחלות שהשכיחה בהן היא מחלת האלצהיימר.

כאשר המחלה כבר החמירה מאוד והפגיעה המוחית נרחבת וקשה, המחלה נכנסת לשלב האחרון שלה, השלב הסופני בו החולה, למרבה הצער והמורכבות הרגשית המגיעה עם זה למשפחה, חווה אובדן של היכולת לתפקוד עצמאי תקין ובטוח.

הסימפטומים כוללים ירידה בריכוז, פגיעה בתפקודים הניהוליים, קושי לזהות מידע חזותי, הזיות ובשלבים מאוחרים יותר – קשיי זיכרון. מבחינה התנהגותית, נראים לעיתים קרובות תסמיני חרדה, עצבנות, דיכאון וקשיי שינה.

טיפול על ידי אח/ות מומחים לטיפול פליאטיבי הבאים לביקור בית לפחות  פעמיים בשבוע, הכולל התייחסות לכל הבעיות הרפואיות מהן סובל החולה.

ככל שהמחלה מתקדמת והתסמינים מחריפים, הטיפול נועד להקל על סבלו הפיזי של החולה ולמנוע אשפוזים הכרוכים בסיכון לזיהומים ולתחלואה נלווית כגון דלקת ריאות, דלקת כליות ומחלת חום חוזרת. הטיפול בחולה מוגדר טיפול תומך (פליאטיבי) והוא יכול להינתן בבית במסגרת של הוספיס בית, הממומן על ידי קופות החולים או במסגרת של מוסד סיעודי.

בשלב זה תסמיני הדמנציה חמורים מאד וחלים גם שינויים באישיותו של החולה.

השלב הראשון של דימנציה, מאופיין בירידה קוגניטיבית המתבטאת בפגיעה בזיכרון וביכולת הקשב והריכוז.

מחקר: נמצא קשר בין מצב קוגניטיבי לחדות ראייה בקשישים עם דמנציה

חיפוש סגור לתרומה דמנציה בשלבים מתקדמים

"פתירת תשבצים וקריאה מרובה מפחיתה את הסיכוי לסבול מדמנציה"

התקדמות מהפכנית במאבק באלצהיימר בזכות טיפול אנטי דלקתי חדש

הפתרון המכבד, המדויק והמותאם ביותר עבור האדם הסובל מהמחלה ועבור המטפלים בו, עליהם מוטל הנטל הפיזי והרגשי הכרוך בטיפול בו. השירות ניתן בפריסה ארצית מלאה, ובמימון מלא של כל קופות החולים – ללא כל עלות ישירה או get more info עקיפה על המטופל או משפחתו.

להזדקן עם הטלפון החכם: ‘קישוריות רבת-פנים’ בקרב נשים פלסטיניות מבוגרות בירושלים המזרחית

לעומת זאת, טיפול פליאטיבי במסגרת של הוספיס בית, מתחשב בצרכי החולה ומשפחתו.  הטיפול הפליאטיבי בבית מאפשר למטופל להישאר בסביבה הטבעית הנוחה,  מתחשב בזמני הערות שלו ומונע יציאה מהבית לצורך בדיקות או אשפוזים. החולה פוגש מדי יום צוות מוכר , את בני המשפחה הקרובה ואת צוות ההוספיס: עובד/ת סיעודי וצוות רפואי קבוע המגיע לביתו על מנת לטפל בו.

Report this wiki page